Sahabat

Jumaat, 28 Januari 2011

PMS

Salam semua.

Bila sebut PMS je 90% akan fikir tentang Pre-Menstrual Symptom aka period hehehehe. Tapi cerita daku ni tentang Performance Management System (lebih kurang la).. wekekekeke aka Appraisal. Hehehe. Al-kisahnya kat department daku ni sekarang baru je habes demam PMS. Dari lelaki sampai pompuan.. PMS je semua. Hahahaha.

Seminggu kami ni semua concentrate untuk buat PMS masing2. Bos sibuklah jerit sana sini suruh siapkan PMS. Kejap2 tukar cara pengiraan itu dan ini. Beberapa kali tukar.. seboleh2nya nak dapatkan percentage yang best. Ingatkan bertungkus lumus siapkan PMS (selain kerja tunggang terbalik) dapatlah rating yang best. Bila dah siap serah kat bos.. kejap lagi bos panggei.. "come here.. change your rating". Yang bestnya tu rating yang dia suruh change tu yang kita "perasan" nak letak berapa untuk diri sendiri. Pastu bahagian bos nanti dia isi lagi. Tambah lagi best.. dari rating yang kita letak dengan "perasan" tu dia slash down dalam 1 point. Bahagian yang dia rate kita tu takde maknanya nak lebih dari yang "kita" letak tu (padahal dia yang suruh tukar ikut dia punya suka).


Akhirnya ramai la yang dapat average jeee.. kononnya bagai nak rak buat report itu ini untuk support PMS.. cari formula macamana nak kasi percentage report tu positif dan tinggi. Dah macam2 report dan supporting kita buat.. akhirnya kita sendiri kena slash down. Hahaha.. daku tak reti la dia ni. Baik takyah buat report2 bagai.. baik print PMS form blank tu pastu kasi kat bos suruh letak siap2 rating column "perasan" kita dan pastu dia letak terus column rating yang dia kasi kita pulak.. hah.. pastu sign je ler.. dan submit. Habes cerita. Bazir masa dan perah2 otak nak rate diri sendiri sampai seminggu lebey apa kesudahannya.. hehehe. Kalau orang lain yang dia tak "anti" dapat above sket dari average... orang2 macam daku ni korang rasa dapat berapa??? hehehe.. sendre mau hengat laaa kan.

Kalau ikutkan daku nak je daku query semua tu.. daku bukan budak kecik yang suka letak rating syok sendiri lagi tak sedar diri. Daku ni rasional dan professional. Daku letak apa yang daku layak. Kalau dia rasa tak layak.. kenapa dia tak letak reasoning.. kenapa tak discuss dengan daku. Tapi daku malas nak bising2... sebab dengan ah so sorang ni lawan laaa cemana pun takkan menang punya. Kalau nak lawan dia kena penuh peluru dalam pistol.. kena ada vest bullet proof.. kena tegar. So kalau takat benda2 kecik macam ni sampai nak berjuang matian2... daku lupakan je ler.

Ramai jugak yang mengadu tak patut dapat rating macam itu ini.. sebab begitu begini.. daku kesian.. tapi siapalah daku.. daku hanya senior exec.. bukan assistant manager, manager mahupun senior manager macam bos daku. Hehehehe.. by the end of the day daku redha dan pasrah.. sebab hal2 rezeki ni adalah kuasa Allah.. biar ah so tu bagi daku under perform punya rating sekali pun tapi kalau Allah kata daku dapat bonus lebey dari orang lain yang rating excellent.. maka begitulah jadinya. Daku cuma tunggu "miracle" to happen... sebab nak jugak tengok muka ah so tu berkerut dan buat dia tertanya2 kenapa boleh jadi sampai macam tu? Masa tu daku dah tau apa daku nak jawab.. but miracle doesn't happen just like that.. it happens for reason... a very good reason. So... Insya-Allahhh. (err.. masuk Maher Zain pulak doh). Hehehe.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Extra Cash with Heart Beat (Not against Nuffnang rules)

Assalamualaikum semua,

Ni nak sharing dengan semua mengenai satu lagi cara untuk menambah pendapatan. Seperti biasa.. iklan klik klik dapat duit. Hehehe. Setiap klik akan memberikan 4 sen di dalam akaun anda. Yang sangat penting yang perlu kita tahu ialah iklan ini tidak bercanggah dengan peraturan Nuffnang sebab Hearbeat bukan merupakan competitor. Perniagaan Nuffnang ialah pengiklanan manakala Hearbeat pula menjual cenderahati. So.. there's no conflict of interest.

Untuk mula memperolehi pendapatan, sila ikut step2 yang telah saya sediakan ye. Ikut betul2.. mesti boleh dapat. Tak susah mana pun. Hehe.

1) Untuk mula mendaftar, sila klik di banner di bawah ni dan satu tab/window baru akan dibuka yang membawa anda semua ke website Hearbeat. Ok. Klik dulu.



Nak tau seterusnyaa??? Klik di Baca Seterusnya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...