Sahabat

Isnin, 20 Jun 2011

Sempurnakah Anda? - Part 2

Source : http://www.sharenator.com
Yang paling tak boleh blah bila dia dengar pasal seorang kawan ni.. terus je dia percaya. Hukum kawan dia tanpa usul periksa. Well.. apa kita boleh expect dari orang macam ni kan.. the brain doesn't function well.

Daku cuma nak dia tanya diri dia sendiri... "sempurna ke daku ni?".. "daku tak pernah ke buat salah?".. "cantik sangat ke daku ni sampai nak kutuk orang lain?"... "pandai sangat berfesyen ke daku ni sampai nak kutuk fesyen orang lain?"... the ultimate question... "sempurnakah aku pada pandangan Allah hingga daku tak kisah untuk membetulkan diri sendiri dan sibuk memperkatakan tentang keburukan orang lain?".

Well wahai orang2 yang bersikap begini.. as far as I am concern.. you are so weak and have no self confidence that you need to spell out other's flaw just to cover yours and you are brainless.. you mouth work much faster than your brain.

Finally.. pergilah kau cermin diri kau dulu. Aku dah muak. Dan daku tak mahu dengar apa2 lagi. Anything comes out from your mouth are negative and you have become a negative energy to the people around you.

Secondly daku nak cerita tentang orang yang suka cari kesilapan orang lain dan tak nampak2 kebaikan yang orang tu dah buat. Ni pun banyak yang daku jumpa. Orang2 yang begini memang heartbreaking. All your effort will go unnoticed.. instead.. dia akan ungkit kisah2 yang lalu kamudian jadikan bahan untuk membuktikan kita salah dan dia betul. Yang lebih pathetic.. bila kisah2 yang dia ungkit tu takde satu pun yang membuktikan kita salah.. tapi dia dapat jadikan seolah2 memang kita bersalah. Hahah.. complicated kan.. tapi orang2 macam ni pun banyak yang ada.

Dengan orang2 yang begini.. buatlah berapa banyak kebaikan pun.. berubahlah sebagaimana banyak pun mengikut apa yang dia mahukan.. dia akan tetap melihat kepada keburukan yang masih ada.. bukan kepada kebaikan yg telah dilakukan and don't mention the "effort" sebab pada mereka ni.. "effort" means nothing.
Entah apa orang2 yang macam ni mahukan? Mereka ni macam psycho yang tak pernah buat salah sampai sentiasa nak ungkit perkara yang dah lepas. Mereka ni stuck dalam kisah lepas yang mereka sentiasa ungkit tu.. padahal hidup perlu diteruskan. Orang2 macam ni lah yang termasuk dalam golongan yang "ketinggalan". Sampai satu ketika daku terasa orang yang begini ni adakah kerana mereka so dumb that they can't differentiate between the past and the existing? Ada juga daku terfikir adakah mereka ni sakit mental yg taknak terima kenyataan bahawa orang yang dia kritik tu dah berubah hingga tak nampak apa yg positif.. hanya nampak sekelumit negatif yg tinggal... sedih betul. Takpun diorang ni buta sebab tak dapat melihat dengan jelas apa yg ada tepat di depan mata.. pekak kerana tak dapat mendengar yg positif.. bisu sebab tak dapat berkata selain dari mengungkit.

Bersambung....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Extra Cash with Heart Beat (Not against Nuffnang rules)

Assalamualaikum semua,

Ni nak sharing dengan semua mengenai satu lagi cara untuk menambah pendapatan. Seperti biasa.. iklan klik klik dapat duit. Hehehe. Setiap klik akan memberikan 4 sen di dalam akaun anda. Yang sangat penting yang perlu kita tahu ialah iklan ini tidak bercanggah dengan peraturan Nuffnang sebab Hearbeat bukan merupakan competitor. Perniagaan Nuffnang ialah pengiklanan manakala Hearbeat pula menjual cenderahati. So.. there's no conflict of interest.

Untuk mula memperolehi pendapatan, sila ikut step2 yang telah saya sediakan ye. Ikut betul2.. mesti boleh dapat. Tak susah mana pun. Hehe.

1) Untuk mula mendaftar, sila klik di banner di bawah ni dan satu tab/window baru akan dibuka yang membawa anda semua ke website Hearbeat. Ok. Klik dulu.



Nak tau seterusnyaa??? Klik di Baca Seterusnya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...