Sahabat

Isnin, 27 Jun 2011

Syahid!!!

Salam frens.

Hari ni daku menonton siri NCIS. Kisah kali ni ada membabitkan keturunan raja Arab. Memang cerita ni best.. dand aku suke sangat citer ni.. sebab banyak buat kita berfikir. Cuma ada satu benda yang daku takleh blah dalam kisah kali ni.

Ketika anak kepada raja Arab tu terbongkar rahsianya rupa2nya dia yang merancang pembunuhan ke atas adik kandungnya sendiri NCIS pergi berjumpa dengan raja Arab tu. Kemudian mereka ceritakan semuanya dan raja tu dengan tenang kata anaknya dah mengaku. Dan anaknya sekarang dalam jet peribadi untuk balik bersama2 dia ke Arab. Bila NCIS tanya kenapa anaknya rancang nak bunuh anaknya yang seorang lagi.. dia bagi statement.. "dia rasakan cara hidup adiknya akan memalukan keluarga kami. Dan kerana itu dia rasakan adalah lebih baik kalau adiknya mati syahid".

What??? Mati Syahid? Kerana apa? kerana dibunuh abang sendiri? Atas sebab apa? Sebab dia suka berfoya2 dan memalukan keluarga? Hmmmm.... penulis skrip atau cerita episod kali ni maybe typical American yang tak berapa nak pandai. Kalau tak tau next time jangan la pandai2 je sebut syahid. Kenapa cerita omputeh ni selalu kaitkan "penjenayah2" mereka yang berbangsa Arab dan beragama Islam ni dengan pergerakan "jihad" dan juga "mati syahid". Kemudian memperlihatkan yang "jihad" tu adalah perbuatan membunuh tanpa sebab yang waras. Jihad yang diorang tunjukkan dalam cerita2 begini sebenarnya Jihad dalam "definisi" dan pemahaman omputeh2 yang tak berapa nak pandai tapi olok2 pandai ni.

Daku rasa irritate betul dengan pandangan diorang yang dangkal tu.

Cerita tu pun bagi daku hanya cerita yang cuba menyampaikan mesej yang baik dengan menggunakan contoh yang salah. Tapi apa yang PASTI ialah.. mereka ni orang2 yang bodoh sombong... "tak tahu" tapi pura2 tahu dan tak mahu pula belajar bagi betul2 tahu. So.. kekal lah mereka sebagai orang yang "pandai" dalam khayalan mereka sendiri. Muahahahahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Extra Cash with Heart Beat (Not against Nuffnang rules)

Assalamualaikum semua,

Ni nak sharing dengan semua mengenai satu lagi cara untuk menambah pendapatan. Seperti biasa.. iklan klik klik dapat duit. Hehehe. Setiap klik akan memberikan 4 sen di dalam akaun anda. Yang sangat penting yang perlu kita tahu ialah iklan ini tidak bercanggah dengan peraturan Nuffnang sebab Hearbeat bukan merupakan competitor. Perniagaan Nuffnang ialah pengiklanan manakala Hearbeat pula menjual cenderahati. So.. there's no conflict of interest.

Untuk mula memperolehi pendapatan, sila ikut step2 yang telah saya sediakan ye. Ikut betul2.. mesti boleh dapat. Tak susah mana pun. Hehe.

1) Untuk mula mendaftar, sila klik di banner di bawah ni dan satu tab/window baru akan dibuka yang membawa anda semua ke website Hearbeat. Ok. Klik dulu.



Nak tau seterusnyaa??? Klik di Baca Seterusnya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...